Profil kandydata – współczesny idealny handlowiec
Nasi klienci:
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice

Profil kandydata – współczesny idealny handlowiec

 

Nie można powiedzieć, że u źródeł sukcesów w sprzedaży stoi jeden czynnik. Jest to wypadkowa wielu elementów i działań. Może to być jakość produktu, unikatowość, sposób promocji, badania na temat produktu zanim pojawi się on jeszcze na rynku, metody na rozprowadzenie produktu i inne. Nikt jednak z pewnością nie zaprzeczy, że rola handlowca w całym procesie jest jedną z ważniejszych. To na barkach handlowca w dużej mierze ciąży odpowiedzialność za sukces sprzedażowy. W związku z tym warto ostrożnie dobierać osoby zajmujące się sprzedażą, do swojego zespołu. Kiedy już wybierzemy najlepszych, nie można zapomnieć też o stałym rozwoju – nawet efektywny i doświadczony handlowiec powinien uczęszczać na szkolenia. Katowice, Wrocław, Kraków, Warszawa i inne ważne miejscowości w Polsce, obfitują w wiele różnych ofert szkoleniowych dla handlowców. Jednakże warto dobrze zastanowić się, które szkolenie naprawdę odpowiada potrzebom firmy czy pojedynczego pracownika

 

Sylwetka profesjonalnego przedstawiciela handlowego

 

Co powinien reprezentować sobą idealny handlowiec? Warto zastanowić się nad tym, biorąc pod uwagę trzy aspekty: prezencja, kompetencje miękkie oraz umiejętności specjalistyczne.

 

Wygląd zewnętrzny – dlaczego istotny

 

Na prezencję nie składa się tylko nienagannie wyprasowany, czysty, skrojony na miarę, stosowny i stonowany ubiór. Jest to oczywiście niezwykle istotne – jeśli chodzi o kwestię ubioru, wszystko powinno zostać dopięte na ostatni guzik, niezależnie od tego czy planowane jest spotkanie z małym czy z dużym klientem. Jednak sam ubiór to nie wszystko – decydujące czynniki to również postawa ciała, gesty, mimika twarzy a nawet brzmienie głosu. Dlaczego jest to tak ważne? To, jaką postawę przyjmie przedstawiciel handlowy w rozmowie, ma znaczący wpływ na to jak klient nie tylko będzie odbierał firmę. Odpowiednia postawa determinuje zachowanie drugiej osoby – przynajmniej w pewnej mierze. Jeżeli ubiór przedstawiciela handlowego będzie niestosowny, lub podczas rozmowy, będzie on przybierał postawę lekceważąca lub zbyt agresywną, najprawdopodobniej nie uda mu się osiągnąć celu.

 

Kompetencje miękkie jakie każdy handlowiec powinien posiadać

 

Zdobyte doświadczenie i wykształcenie to współcześnie za mało, aby zainteresować swoim CV pracodawcę. Niegdyś, do pracy (różnego rodzaju) szukano osób skromnych, pracowitych i sumiennych. Oczywiście pracowitość i sumienność pozostają w cenie, jednak skromność już niekoniecznie. Dzisiaj trzeba umieć zareklamować swoją osobę w taki sposób, by potencjalny pracodawca zechciał „kupić” kandydata. Taką umiejętność – jak nietrudno się domyśleć – przedstawiciel handlowy winien mieć opanowaną do perfekcji. W związku z tym od kandydata na handlowca oczekuje się również szeregu tak zwanych kompetencji miękkich. Kompetencje miękkie związane są z umiejętnościami społecznymi, dotyczą sposobu życia danej osoby, nawyków (na przykład odnośnie zarządzania swoim własnym czasem), sposobu zachowania się w różnych okolicznościach (sytuacja stresująca, ważne spotkanie, przemówienie itp.) i tym podobne.

 

Najważniejsze kompetencje miękkie, które przedstawiciel handlowy winien mieć wysoko rozwinięte to:

 

  1. Organizacja czasu – w pracy przedstawiciela handlowego zarządzanie czasem, to jedna z podstawowych umiejętności – liczne telefony, mejle, spotkania z klientami to rzecz zwykła w pracy handlowca. Konieczne zatem jest radzenie sobie z ustalaniem hierarchii zadań.

  2. Znajomość standardów obsługi klienta – jak się zachować, jak rozmawiać, jak pisać mejle i inne.

  3. Umiejętność budowania pozytywnych relacji z klientem – znajomość zasad skutecznej komunikacji zarówno w teorii, jak i w praktyce, kreowanie przyjaznej i jednocześnie profesjonalnej atmosfery

  4. Praca w warunkach stresujących lub konfliktowych – nieprzyjemne sytuacje mogą się zdarzyć, zarówno podczas kontaktu z klientem jak i między współpracownikami. W obu wypadkach trzeba umieć zachować zimną krew i nie dać się ponieść emocjom.

  5. Negocjacje biznesowe – jest to umiejętność bez której praktycznie nie da się wykonywać zawodu na stanowisku handlowca. Celem dobrego sprzedawcy, a jednocześnie negocjatora jest osiągnięcie realnego zysku. Aby to osiągnąć należy dokonać analizy potrzeb klienta, wyciągnąć właściwe wnioski i umiejętnie zaprezentować kilka ewentualnych propozycji.

  6. Przedstawiciel handlowy musi być komunikatywny oraz zorientowany na działanie – energiczny, pomysłowy, szukający rozwiązań, a przede wszystkim nastawiony na osiągnięcie celu.

 

Specjalizacja w danej dziedzinie

 

Na powyższych podpunktach nie kończą się umiejętności przedstawiciela handlowego. O jego profesjonalizmie świadczy przede wszystkim to, że wie dokładnie co sprzedaje – ale to też jeszcze nie wszystko. W związku z tym umiejętności miękkie muszą łączyć się z twardą, specjalistyczną i fachową wiedzą z danego obszaru usług czy produktów. W jaki dokładnie sposób taka wiedza powinna się objawiać?

 

Przede wszystkim powinna być to dogłębna znajomość produktu czy usługi, poparta nieraz latami nauki czy szkoleń (zależnie od trudności danej dziedziny). Następnie przedstawiciel powinien nauczyć się wszystkiego o firmie, którą reprezentuje – lata doświadczenia, cele firmy, misja, strategie, metody pracy i inne. Profesjonalny sprzedawca powinien również stale zgłębiać wiedzą na temat technik sprzedażowych i umieć wykorzystywać je w praktyce. Dlatego warto wysyłać pracowników na szkolenia – Katowice i inne wojewódzkie miasta (jak już zostało wspomniane) często organizują szkolenia, można również zamówić takie szkolenie dla wszystkich pracowników we własnym biurze. Przydatne z pewnością będą również takie umiejętności, jak: odpowiednie reagowanie na wątpliwości klienta (dobry sprzedawca takie wątpliwości przekształci w swoje zwycięstwo) oraz analiza konkurencji.

 

Niejednokrotnie słyszy się, że najlepszy handlowiec to taki, który naprawdę wierzy w produkt, który sprzedaje – i jest to jak najbardziej prawda. Przy takim nastawieniu większość omówionych powyżej cech przychodzi dużo łatwiej. Entuzjazm w procesie sprzedaży może zdziałać cuda – pewność odnośnie wyższości produktu nad produktami konkurencji, sprawi, że entuzjazm przyjdzie naturalnie. Chcąc przekonać potencjalnych klientów do słuszności swoich racji, musimy sami być o tych racjach przekonani – wtedy będziemy najlepszymi sprzedawcami.

 

Drogi przedsiębiorco; jeżeli zależy ci na wartościowych ludziach i mocnej ekipie sprzedażowej, nie wahaj się wysyłać swoich ludzi na szkolenia. Katowice, Wrocław, Warszawa, Łódź i wiele innych to miasta, w których organizujemy profesjonalne szkolenia sprzedażowe. Z chęcią zorganizujemy takie szkolenie również w Twoim biurze.  

Następny krok:

Zapisy na szkolenia otwarte  Zapytanie o szkolenie dedykowane
<< powrót

Zaopiekuj się klientami, a oni zaopiekują się Twoim portfelem.



Szkolenia Katowice
Szkolenia Kraków
Szkolenia Łódź
Szkolenia Warszawa
Szkolenia Wrocław
Szkolenia otwarte
Szkolenia biznesowe
Szkolenia sprzedażowe dedykowane
Szkolenia menedżerskie dedykowane
Negocjacje szkolenia
Wystąpienia publiczne szkolenie
Techniki sprzedaży szkolenia
Obsługa klienta szkolenia
Poradnik "Jak sprzedawać więcej?"
Jak rozmawiać z klientem o cenie?
Jak negocjować z klientem?
Czym jest profesjonalna obsługa klienta?
Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?
Jak zorganizować efektywne szkolenie sprzedażowe?
Czy i jak szkolić sprzedawców?
Trenerzy
Dlaczego my
Opinie klientów
Mapa Strony
Kontakt


Copyright © by Grupa Kreatywna Katowice - szkolenia i coaching | Wykonanie BRANDPOINT.PL
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami swojej przeglądarki
strefa szkoleń facebook