Co robić, aby sprzedawać więcej - jak założyć firmę i odnieść sukces
Nasi klienci:
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice

Jak zalożyć firmę i nie zwariować - 10 praktycznych rad

1 września 2016 roku Grupie Kreatywnej stuknęły 10 urodziny. Zrobiłam podsumowanie i wyszło mi, że jest się z czego cieszyć: setki zrealizowanych projektów szkoleniowych i grupa stałych klientów to bez wątpienia dowód na to, że idziemy w dobrą stronę. Ale ostatnie lata wcale nie były łatwe i wiele mnie nauczyły. Oto 10 przemyśleń na 10 rocznicę prowadzenia własnej firmy (uważnie przeczytaj i przypomnij sobie ten wpis, gdy znowu pomyślisz, że fajnie będzie „rzucić etat  i pójść na swoje”):

 

1. Bądź ciągle czujny

Zapomnij o stwierdzeniu, że „najniebezpieczniejsze są pierwsze 2-3 lata prowadzenia firmy”. To hasło usypia czujność – wydaje się, że skoro firma przetrwała najtrudniejszy okres to znaczy, że wszystko jest dobrze. A co dzieje się, gdy tracisz czujność? Zaczynają się kłopoty. Mnie to dopadło w 6 roku działania firmy – to była kosztowna lekcja biznesu.


2. Tabliczka nad biurkiem "Sprzedaż głupcze!"

Twoim priorytetem powinna być satysfakcja klienta i sprzedaż. Jestem zdania, że każde działanie firmy powinno być podporządkowane tym dwóm celom. Każdego dnia poświęć kilka godzin na dochodzenie do doskonałości w tych obszarach. Zaopiekuj się klientami, a oni zaopiekują się Twoim portfelem.

 

3. 119% koncentracji

Znasz takie powiedzenie „sukces jest jak ciąża – wszyscy gratulują, ale nikt nie dowie się ile razy zostałeś …” (pełny tekst z pewnością znajdziesz w necie)? Dużo w tym prawdy – im więcej dasz swojej koncentracji i pracy, tym lepsze będą wyniki. A ludzie z boku i tak stwierdzą, że milion ukradłeś albo dorobiłeś się na wyzysku swoich pracowników. Unikaj także rozdrabiania się. Skup się na swoim kluczowym produkcie, kanale, segmencie, kliencie etc. i w to ładuj swoje siły, pieniądze i pracę. Wówczas osiągniesz najlepsze rezultaty.

 

4. Bądź ostrożny

Ufaj, ale sprawdzaj. Weryfikuj słowa każdego: klienta, wspólnika, pracownika i podwykonawcy. Musisz wiedzieć, że ludzie z którymi robisz biznes, są godni Twojego zaufania. To oczywiście działa też w drugą stronę – czy inni ludzie ufają Tobie? Spójrz na to także z drugiej strony i bądź ostrożny w stosunku do własnych emocji, pomysłów i słów.

 

5. Wsłuchaj się w krytyczne głosy

Wsłuchuj się w opinie i przestrogi tych, którzy są sceptycznie nastawieni do Twoich pomysłów. Chociaż na chwilę przyjmij ich punkt widzenia i spójrz na swoje działania nieco z boku. To lepsze, niż późniejsze biadolenie „dlaczego nie posłuchałem, gdy mnie przestrzegali!”.

 

6. Mierz wysoko

Miej marzenia i wielkie plany – bo „ile odwagi, tyle szans”. I to wcale nie stoi w kontrze do uwag z punktu 4 i 5.

 

7. Nagradzaj się

Celebruj nawet małe sukcesy i dbaj o swój dobrostan – to będzie Twoje paliwo rakietowe do dalszych działań. Jeżeli sam sobie nie przyznasz dyplomu dla najlepszego pracownika, to nikt Ci go nie przyzna (u mnie z okazji dzisiejszej rocznicy był pyszny torcik rabarbarowy).

 

8. Uwierz w życie "pozapracowe"

Wysypiaj się, czytaj, uprawiaj sport, buduj relacje z innymi – nie samą pracą człowiek żyje, a o pracoholizm wcale nie jest trudno. Do własnej pracy trzeba mieć dystans. To najlepszy sposób na mierzenie się z codziennymi wyzwaniami.

 

9. Ucz się

Analizuj to co Cię spotyka, pozwól sobie na chwilę refleksji, włącz myślenie "czego to mnie nauczyło?". Czytaj książki, spotykaj się z ludźmi, którzy odnieśli sukces i inspiruj się. Przynajmniej raz w roku weź udział w szkoleniu, wymieniaj się doświadczeniami i zadawaj pytania. Nauka na swoich błędach to najdroższa forma nauki!

 

10. Wytrwaj

Ostatnia moja mądrość brzmi – „bo wytrwać to jak wygrać”. Wiele dobrych pomysłów zostało zmarnowanych tylko dlatego, że zbyt wcześnie z nich zrezygnowano. Stwórz plan działania i trzymaj się go tak długo, aż zdrowy rozsądek powie, że to już koniec.   

 

Mam nadzieję, że ten tekst podpowiedział Ci „jak założyć własną firmę i nie zbankrutować?”. Powodzenia!

 

Następny krok:

Zapisy na szkolenia otwarte  Zapytanie o szkolenie dedykowane
<< powrót

Zaopiekuj się klientami, a oni zaopiekują się Twoim portfelem.



Szkolenia Katowice
Szkolenia Kraków
Szkolenia Łódź
Szkolenia Warszawa
Szkolenia Wrocław
Szkolenia otwarte
Szkolenia biznesowe
Szkolenia sprzedażowe dedykowane
Szkolenia menedżerskie dedykowane
Negocjacje szkolenia
Wystąpienia publiczne szkolenie
Techniki sprzedaży szkolenia
Obsługa klienta szkolenia
Poradnik "Jak sprzedawać więcej?"
Jak rozmawiać z klientem o cenie?
Jak negocjować z klientem?
Czym jest profesjonalna obsługa klienta?
Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?
Jak zorganizować efektywne szkolenie sprzedażowe?
Czy i jak szkolić sprzedawców?
Trenerzy
Dlaczego my
Opinie klientów
Mapa Strony
Kontakt


Copyright © by Grupa Kreatywna Katowice - szkolenia i coaching | Wykonanie BRANDPOINT.PL
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami swojej przeglądarki
strefa szkoleń facebook