Co robić, aby sprzedawać więcej - Jak zaplanować szkolenia dla działu sprzedaży?
Nasi klienci:
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice

Jak zaplanować szkolenia dla swojego działu sprzedaży?

Z tego artykułu dowiesz się jakich błędów powinieneś wystrzegać się planując szkolenia dla sprzedawców. Odpowiednio zaplanowany i przygotowany projekt szkoleniowy to podwójny zysk. Z jednej strony rozwijasz kompetencje sprzedażowe swoich pracowników, a z drugiej strony motywujesz ich. Skoro już decydujesz się na zakup takiej usługi to zadbaj o to, aby szkolenie zrobić w sposób maksymalnie dobry.

 

Błąd #1: Brak regularności w szkoleniach

Założenie, że 1 dzień szkolenia rocznie wystarczy by cokolwiek zmienić jest naiwne. To trochę tak jakby zakładać, że 1 dzień poświęcony na aktywny wypoczynek wystarczy, by zadbać o kondycję i odstresować się. Oczywiście 1 dzień szkolenia jest lepszy, niż całkowity brak szkoleń, ale jeżeli chcesz myśleć o konkretnych rezultatach, to powinieneś zwrócić uwagę na regularność szkoleń. W przypadku uczenia się występuje zjawisko, które możemy nazwać "edu jo – jo”. Jeżeli kiedykolwiek próbowałeś zrzucić kilka zbędnych kilogramów, to wiesz jak działa ten mechanizm.

Jak szkolić sprzedawców?


Jak szkolić sprzedawców?


Jak widzisz pojedyncze szkolenie prawdopodobnie nie przyniesie wymiernych i trwałych rezultatów. Jedynie regularne szkolenia biznesowe sprawiają, że faktycznie utrwalane są pożądane kompetencje. A to przekłada się na ilość i jakość wykonywanych przez pracownika obowiązków.

WAŻNE! Jeżeli martwisz się o czas i pieniądze, to pamiętaj, że szkolenia nie są jedynym sposobem rozwijania kompetencji pracowników. Istnieje wiele, znacznie mniej inwazyjnych i kosztownych produktów rozwojowych. Na rynku dostępne są nawet rozwiązania techniczne, które sprawiają, że możesz pracować z osobistym trenerem bez wychodzenia z domu.


Błąd #2: Brak zdefiniowanych celów szkoleniowych

Jeżeli zatrudniasz trenera, żeby opowiedział o interesującym Cię temacie „ogólnie”, to wyrzucasz pieniądze w błoto. Prawda jest taka, że nie istnieją uniwersalne techniki, które można zastosować w każdych okolicznościach. Dlatego bardzo ważne jest ustalenie jaki jest cel pracy trenera z grupą i w jakim kontekście nowa wiedza ma być wykorzystana.

Najlepszy, niemal natychmiastowy (ale nadal nietrwały – patrz: BRAK REGULARNOŚCI) efekt, dają projekty szkoleniowe zorientowane na rozwiązanie konkretnego problemu lub mające przygotować pracowników do wymagań określonej sytuacji. Sprawa jest prosta: aby szkolenie miało sens musisz zdefiniować ramę rezultatu.

 

Błąd #3: Zbyt wiele treści na raz

Nadmiar szkodzi. W przypadku szkoleń problem ten przedstawia się następująco: decydujesz się w końcu na szkolenie, ze względu na logistykę i czas zależy Ci, aby szkolenie było jak najbardziej skuteczne. Dla Ciebie oznacza to jedno – dużo tematów (w końcu trzeba maksymalnie wykorzystać czas pracy z trenerem).

Dalej sprawa potoczy się tak: Dużo tematów w 8 lub 16 godzin? Nie ma sprawy! Wyrzucimy to, co zajmuje najwięcej czasu, czyli aktywność uczestników (gry, burze mózgów, symulacje). Niech siedzą i słuchają. Dodatkowo dostaną przecież obszerny podręcznik, tak aby mogli poczytać jeszcze w domu...

Czy już wiesz, dlaczego możesz spisać to szkolenie na straty? Dorosły człowiek potrafi aktywnie słuchać jedynie przez kilkanaście minut, po czym uwaga zostaje rozproszona. Wiedział już o tym Konfucjusz, którego powiedzenie stało się mottem każdego dobrego trenera:

Słyszę i zapominam,

widzę i pamiętam,

robię i rozumiem!

 

Błąd #4: Brak stałego trenera

Zawód trenera jest jak zawód sapera – trener myli się tylko jeden raz. Gdyby jednak coś nie poszło zgodnie z planem, to dobry trener potrafi to skorygować jeszcze w trakcie samych warsztatów, a z całą pewnością w działaniach poszkoleniowych.

Co więcej, możesz mieć absolutną pewność, że następnym razem nie dojdzie do takiej sytuacji. Dobry trener z pewnością pomoże Twojej grupie poprawić skuteczność pracy, jednak potrzebuje na to czasu. Chociażby po to, by poznać osoby, zrozumieć kontekst pracy, zmotywować i stworzyć przestrzeń dla rozwiązań typu follow – up.

Dlatego zachęcamy, abyś ostrożnie wybrał trenera, tak, abyś był pewien, że dokonałeś dobrego wyboru na lata.

 

 

Następny krok:

Zapisy na szkolenia otwarte  Zapytanie o szkolenie dedykowane

<< powrót



Szkolenia Katowice
Szkolenia Kraków
Szkolenia Łódź
Szkolenia Warszawa
Szkolenia Wrocław
Szkolenia otwarte
Szkolenia biznesowe
Szkolenia sprzedażowe dedykowane
Szkolenia menedżerskie dedykowane
Negocjacje szkolenia
Wystąpienia publiczne szkolenie
Techniki sprzedaży szkolenia
Obsługa klienta szkolenia
Poradnik "Jak sprzedawać więcej?"
Jak rozmawiać z klientem o cenie?
Jak negocjować z klientem?
Czym jest profesjonalna obsługa klienta?
Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?
Jak zorganizować efektywne szkolenie sprzedażowe?
Czy i jak szkolić sprzedawców?
Trenerzy
Dlaczego my
Opinie klientów
Mapa Strony
Kontakt


Copyright © by Grupa Kreatywna Katowice - szkolenia i coaching | Wykonanie BRANDPOINT.PL
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami swojej przeglądarki
strefa szkoleń facebook