Szkolenia - Katowice - rozmowa służbowa
Nasi klienci:
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice

Rozmowa służbowa – profesjonalna obsługa klienta

 

Podstawowym zadaniem pracownika na stanowisku obsługi klienta, ale także sekretarki, recepcjonistki, itp., jest wykonywanie telefonów i prowadzenie rozmów przez telefon. Służbowe rozmowy przeprowadzone we właściwy sposób mają duże znaczenie dla organizacji pracy i efektywności w firmie. Umiejętność przeprowadzania profesjonalnych rozmów jest także korzystna dla public relations (PR). Rozmowa telefoniczna jest jednym ze elementów składających się na wizerunek firmy – warto o tym pamiętać, zatrudniając pracownika do obsługi klienta.

 

Nasza firma organizuje szkolenia w Katowicach, podczas których postaramy się przekazać jak najwięcej o naprawdę profesjonalnej obsłudze klienta – dzięki czemu klienci – obecni i potencjalni będą darzyć firmę szacunkiem i chętniej przystąpią do rozmów o interesach. Jeżeli chcesz podnieść swoje umiejętności, a może jesteś szefem firmy i zechcesz podnieść kwalifikacje swoich pracowników, sprawdź ofertę → szkolenia Katowice. Poniżej natomiast odsłonimy Wam część naszej wiedzy, dokładniej opisując jak przeprowadzać służbowe rozmowy telefoniczne – zapraszamy do lektury!

 

 

Przed rozmową telefoniczną

 

Zanim wciśniemy przycisk „zadzwoń”, zastanówmy się czy rozmowa telefoniczna, jest w danej sytuacji najlepszym wyjściem. Może dana okoliczność nie wymaga szybkiego kontaktu i lepiej będzie na przykład wystosować profesjonalny e-mail do klienta? Jeżeli, kontaktując się z klientem chcemy tylko przekazać informacje, bez konieczności konsultacji czy pytania o zgodę e-mail będzie lepszym rozwiązaniem – to, że dana informacja została przekazana jest od razu udokumentowane, nie ma zatem potrzeby sporządzania dodatkowej notki służbowej. Pamiętajmy także, że w pewnych kwestiach nie można wymagać od klienta natychmiastowej odpowiedzi – co wymusza rozmowa przez telefon. Niekiedy, należy dać klientowi czas do namysłu – pisząc e-mail dajemy klientowi taką możliwość.

 

 

Odbieranie telefonu od klienta:

 

Telefon odbieramy najpóźniej po drugim sygnale dzwonka. Odbierając, od razu przedstawiamy nazwę firmy, którą reprezentujemy, nasze imię i nazwisko oraz stanowisko jakie zajmujemy w naszej firmie. Następnie wysłuchujemy sprawy klienta, odnotowując z kim rozmawiamy i w jakiej konkretnie sprawie dzwoni (zawsze warto mieć pod ręką notatnik i długopis, by żadna informacja uzyskana podczas rozmowy nie umknęła). Jeżeli osoba dzwoniąca zażyczy rozmowy ze zwierzchnikiem należy przekazać mu pełną informację na temat sprawy dzwoniącego.

 

Rozpoczynanie i prowadzenie rozmowy przez telefon:

 

Pierwsza zasada – dzwonimy do piątego sygnału, nie dłużej. Jeżeli do piątego dzwonka nikt nie odpowiada, oznacza to, że po prostu nie jest teraz pod telefonem, nie ma czasu, być może uczestniczy w danej chwili w ważnym zebraniu lub konferencji. Dłuższe próby połączeń mogłyby zostać uznane za nietaktowne.

 

Przed wykonaniem telefonu ustalmy imię i nazwisko odbiorcy, nazwę firmy, przygotujmy konkretne informacje, które chcemy przekazać danej osobie. Jeżeli wiemy, że podczas rozmowy chcemy poruszyć wiele zagadnień, sporządźmy listę, zaplanujmy także strategię przeprowadzenia rozmowy, tak aby każdy punkt został odpowiednio zrozumiany przez odbiorcę. Przekaz powinien być – w miarę możliwości – jasny i prosty. Podczas każdej rozmowy należy mieć przygotowany notatnik i długopis.

 

Dla lepszej organizacji pracy w biurze obsługi klienta, pracownicy winni posiadać przygotowany formularz, dla każdej rozmowy telefonicznej. Taki formularz może uwzględniać m.in., datę i godzinę odbycia rozmowy telefonicznej, stanowisko i dane osobowe klienta, opis sprawy oraz wykaz dokumentów (jeżeli takowe są potrzebne przy danej rozmowie). Ewentualnie można dodać rubrykę dla spraw nietypowych, priorytetowych, innych – to już zależy od tego, z jakimi sytuacjami dana firma styka się najczęściej.

 

 

Zakończenie konwersacji telefonicznej

 

Przy zakończeniu rozmowy z klientem, warto podsumować jeszcze raz istotne punkty, wynikające z odbytej rozmowy, oraz powtórzyć jakie ustalenia zostały założone. Na koniec warto zadać pytanie „Czy mogę pomóc w czymś jeszcze?”, po czym wypada podziękować za poświęcony czas (nieistotne kto do kogo dzwonił), oraz pożegnać się.

 

Jak wygląda profesjonalne pożegnanie przez telefon? Po pierwsze rozmowę kończy osoba, która pierwsza dzwoniła. Gdyby połączanie zostało z różnych przyczyn przerwane, pierwsza znowu dzwoni osoba, która zainicjowała rozmowę.

 

 

Warto zapamiętać:

 

  • Podczas konwersacji dbaj o poprawną i wyraźną wymowę

  • Słuchaj aktywnie – potwierdzaj, że rozumiesz co klient chce przekazać (tak, tak oczywiście, rozumiem, itp.)

  • Pamiętaj o podsumowaniu najważniejszych punktów ustalonych podczas rozmowy

  • Pamiętaj o pytaniach otwartych na wstępie (Czym mogę służyć?) oraz o pytaniach zamkniętych (Czy przesłać ustalenia na e-mail?, W jakich godzinach mogę kontaktować się z Panem w tej sprawie?)

 

Rozmowy telefoniczne to jeden z wielu elementów składających się na profesjonalną obsługę klienta. Mamy nadzieję, że artykuł okaże się pomocny. Chcąc jednak w pełni podnieść swoje kwalifikacje w zakresie profesjonalnej obsługi klienta, ponawiamy zaproszenie na szkolenia – Katowice, Warszawa, Łódź, Wrocław – dogodne miejsca, dogodny czas. Chcesz wiedzieć, co dokładnie obejmuje prowadzone przez nas szkolenie z profesjonalnej obsługi klienta? - sprawdź tutaj strona obejmuje pełny harmonogram, oraz konkretne tematy poruszane na szkoleniu. W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego. 

Następny krok:

Zapisy na szkolenia otwarte  Zapytanie o szkolenie dedykowane
<< powrót

Zaopiekuj się klientami, a oni zaopiekują się Twoim portfelem.



Szkolenia Katowice
Szkolenia Kraków
Szkolenia Łódź
Szkolenia Warszawa
Szkolenia Wrocław
Szkolenia otwarte
Szkolenia biznesowe
Szkolenia sprzedażowe dedykowane
Szkolenia menedżerskie dedykowane
Negocjacje szkolenia
Wystąpienia publiczne szkolenie
Techniki sprzedaży szkolenia
Obsługa klienta szkolenia
Poradnik "Jak sprzedawać więcej?"
Jak rozmawiać z klientem o cenie?
Jak negocjować z klientem?
Czym jest profesjonalna obsługa klienta?
Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?
Jak zorganizować efektywne szkolenie sprzedażowe?
Czy i jak szkolić sprzedawców?
Trenerzy
Dlaczego my
Opinie klientów
Mapa Strony
Kontakt


Copyright © by Grupa Kreatywna Katowice - szkolenia i coaching | Wykonanie BRANDPOINT.PL
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami swojej przeglądarki
strefa szkoleń facebook