O czym należy pamiętać zatrudniając niedoświadczoną osobę do działu sprzedaży?
Nasi klienci:
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice

O czym należy pamiętać zatrudniając niedoświadczoną osobę do działu sprzedaży?

 

Osoba ubiegająca się o stanowisko w dziale sprzedaży, jeśli nie posiada doświadczenia w tym fachu, staje przed niełatwym zadaniem. Przyswojenie różnych technik sprzedaży, poznanie tajników skutecznej negocjacji – wszystko to należy przyswoić w stosunkowo krótkim czasie, by móc odnosić wymierne sukcesy w sprzedaży. Kierownicy rzadko decydują się na zatrudnienie osoby bez doświadczenia, co jest sporym błędem. Wyjaśnię, jak taka osoba może pozytywnie wpłynąć na firmę oraz o czym należy pamiętać wdrażając nowego pracownika.

 

Świeża krew” - świeże spojrzenie

 

Opinia, że wprowadzenie niedoświadczonych pracowników w struktury firmy działa na firmę pozytywnie jest w pełni uzasadniona. Zaletą nowych pracowników jest ich zapał i zaangażowanie w nową pracę. Mimo braku doświadczenia, nowy pracownik wprowadza do firmy mnóstwo impetu i naturalnej motywacji. Dobra atmosfera udziela się przede wszystkim handlowcom, którzy od lat są związani z firmą i których powoli dopadała rutyna.

 

Niedoświadczony pracownik jest także szansą na docenienie doświadczonych sprzedawców. Możliwość dzielenia się swoją wiedzą ze „świeżakami” motywuje do dalszej pracy, daje pracownikowi możliwość rozwoju oraz podnosi jego prestiż w firmie.

 

Pracownik bez doświadczenia będzie mógł się w pełni realizować zawodowo tylko w firmie, która kieruje się wizją budowania zaufanego zespołu wraz z podnoszeniem dojrzałości managerskiej.

 

Angażuj się w pracę nowego pracownika

 

Jeśli jesteś zdecydowany zatrudnić pracownika, który nie posiada doświadczenia w sprzedaży, Twoja firma musi być do tego odpowiednio przygotowana. Oczywiście zależy Ci na jak najszybszej realizacji planu sprzedaży nowego pracownika, ale w pierwszej kolejności należy się zaangażować we wdrożenie nowego handlowca. Na początku współpracy bezpośredni przełożony pracownika powinien w pełni pokierować jego rozwojem. Kierownik powinien odznaczać się dojrzałością, doświadczeniem w prowadzeniu zespołu oraz bardzo obszerną wiedzą z zakresu branży, w której pracuje.

 

Równie ważne w takim przypadku jest także wsparcie działu HR, który nie tylko powinien zająć się przyjęciem nowej osoby, ale także wdrożeniem jej do pracy.

 

W każdej branży można zdecydować się na przyjęcie sprzedawcy bez doświadczenia, jeśli tylko kandydat na handlowca wykazuje się dużą motywacją do pracy i nauki. Takie cechy jak sumienność i odpowiedzialność to kolejne powody, dla których nie powinniśmy się zastanawiać nad zatrudnieniem takiej osoby.

 

Samodzielne spotkania z klientem – po jakim czasie mogą nastąpić?

 

Decydując się na zatrudnienie pracownika bez doświadczenia, musisz mieć przygotowany harmonogram wdrożenia nowej osoby. W takim harmonogramie powinno znaleźć się szkolenie produktowe i szkolenia otwarte sprzedażowe. Plan wdrożeniowy powinien też obejmować spotkanie z przełożonym, podczas którego poznamy jego oczekiwania oraz omówimy standardy pracy i plan działania.

 

Kolejnym punktem jest pokazanie pracownikowi charakteru pracy w praktyce. Obserwowanie doświadczonych przedstawicieli w pracy sprawi, że nowy pracownik będzie się opierał na dobrych wzorcach.

 

Nie jest powiedziane ile powinien trwać okres wspólnych wizyt u klientów. Ogólnie mówiąc, jest to zależne od branży. Może to trwać dwa dni lub dwa tygodnie. Sami powinniśmy ocenić, kiedy pracownik jest gotowy na samodzielne spotkania z klientami. Powinniśmy swoją decyzję poprzeć opinią osoby wprowadzającej pracownika do pracy.

 

W pierwszym miesiącu pracy kierownik powinien regularnie spotykać się z nowym pracownikiem, by poznać postępy w pracy, poziom wiedzy przyswojonej przez pracownika oraz umiejętności. Jest to też czas na zbudowanie więzi pomiędzy przełożonym, a pracownikiem.

 

Cechy osoby wprowadzającej – którego handlowca wybrać?

 

Wybranie osoby zajmującej się wprowadzeniem nowego pracownika w tajniki sprzedaży nie może być dziełem przypadku. Wybranie osoby z najdłuższym stażem pracy lub osiągającej najlepsze wyniki, nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem, ale nie jest też nieskuteczne.

 

Głównym kryterium, którym powinniśmy się kierować, jest postawa oraz umiejętności osoby wprowadzającej. Taka osoba musi być rzetelna i zaangażowana w swoją pracę. Osoba wprowadzająca także musi być do swojego zadania odpowiednio przygotowana, czym powinien zająć się dział HR. Jeśli chcesz, by pracownicy byli wobec firmy lojalni, stwórz grupę „opiekunów”. Prestiż jaki wiąże się z przynależnością do takiej grupy oraz możliwość rozwoju poprzez szkolenia rozwojowe, ma znaczący wpływ na zadowolenie pracownika z pracy.

 

Czym są „katastrofy adaptacyjne” i jak je pokonać?

 

Przyjmując nowego pracownika należy mieć świadomość tego, że po chwilowej euforii wywołanej zdobyciem pracy, nastąpi okres spadku motywacji. Doświadczony kierownik powinien zrobić wszystko, by pomóc pracownikowi przejść przez ten okres, ponieważ w przeciwnym razie pracownik może zniechęcić się do pracy i porzucić stanowisko.

 

Jak już wcześniej zostało powiedziane, rola kierownika jest kluczowa w procesie wdrożenia pracownika, musi on ciągle czuwać nad procesem wdrażania nowej osoby. Niedoświadczony pracownik ma niewielką wiedzę, ale ogromną motywację. Kierownik powinien motywację utrzymywać na tym samym poziomie. Można tego dokonać dzięki przekazywaniu pracownikowi instrukcji i informacji zwrotnych. Informacja zwrotna sprawia, że pracownik ma bezpośredni kontakt z przełożonym i czuje się doceniany i zauważany w firmie. Rola kierownika opiera się na przekazywaniu pracownikowi informacji, mówiącej o tym co nowy handlowiec robi dobrze, a co źle.

 

Podsumowując: nie wahaj się zatrudnić pracownika, który nie ma doświadczenia w sprzedaży – mimo konieczności kontrolowania jego poczynań przyniesie to firmie same korzyści. Nie bagatelizuj także kwestii wybrania osoby wprowadzającej – taka osoba musi być odpowiednio przygotowana do przekazywania swojej wiedzy. Ostatnią istotną kwestią jest kontakt z pracownikiem. Kierownik, który interesuje się pracą i postępami nowego pracownika, będzie nowego sprzedawcę motywował do pracy.

 

Jeśli zależy Ci na doświadczeniu w sprzedaży, zapraszam na szkolenia otwarte, w tym szkolenie „As sprzedaży B2B”, w którym prezentujemy oraz trenujemy aż 19 technik sprzedaży.  

Następny krok:

Zapisy na szkolenia otwarte  Zapytanie o szkolenie dedykowane
<< powrót

Zaopiekuj się klientami, a oni zaopiekują się Twoim portfelem.



Szkolenia Katowice
Szkolenia Kraków
Szkolenia Łódź
Szkolenia Warszawa
Szkolenia Wrocław
Szkolenia otwarte
Szkolenia biznesowe
Szkolenia sprzedażowe dedykowane
Szkolenia menedżerskie dedykowane
Negocjacje szkolenia
Wystąpienia publiczne szkolenie
Techniki sprzedaży szkolenia
Obsługa klienta szkolenia
Poradnik "Jak sprzedawać więcej?"
Jak rozmawiać z klientem o cenie?
Jak negocjować z klientem?
Czym jest profesjonalna obsługa klienta?
Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?
Jak zorganizować efektywne szkolenie sprzedażowe?
Czy i jak szkolić sprzedawców?
Trenerzy
Dlaczego my
Opinie klientów
Mapa Strony
Kontakt


Copyright © by Grupa Kreatywna Katowice - szkolenia i coaching | Wykonanie BRANDPOINT.PL
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami swojej przeglądarki
strefa szkoleń facebook