Techniki sprzedaży – odkrywamy kilka tajników
Nasi klienci:
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice

Techniki sprzedaży – odkrywamy kilka tajników

 

Istnieje wiele polemik w temacie, czy handlowiec powinien zachęcać do zakupu czy nie. Generalnie większość handlowców wychodzi z założenia, że przecież na tym właśnie polega ich praca. Jednakże istnieją inne metody, wręcz odwrotne, które mogą przynieść skutek lepszy od spodziewanego.

 

Przedstawiciel handlowy musi być osobą otwartą, kreatywną i nie może bać się łamania schematów. W związku z tym, warto czasem złamać schemat, podług którego prezentujemy klientowi co zyska kupując dany produkt lub usługę. Niekiedy warto wprost powiedzieć potencjalnemu klientowi, że tak naprawdę nie wiadomo, czy klient będzie miał efekt czy nie – być może tak się stanie, ale nie jest to rzecz w 100% pewna. Nie są to techniki sprzedaży znane od wczoraj – taki trik stosuje się od dawna, a niesie on za sobą szereg korzyści.

 

Przede wszystkim większość ludzi nie lubi jak im się cokolwiek narzuca z góry. Poza tym, rozmawiając w ten sposób z klientem, prezentujemy się w jego oczach jako osoby szczere, a zatem godne zaufania. Gra handlowca na regułę przekory jest w zasadzie banałem – jednakże w większości przypadków działa. Każdy dzisiaj dąży do niezależności, swobody przekonań i indywidualizmu – a takie postawy kreują w nas powszechnie dostępne mass media. Stąd też, kiedy próbujemy zachęcić klienta do zakupu – automatycznie pojawiają się w nim mechanizmy obronne. Klient wyczuwa, że sprzedawcy mocno zależy na sprzedaniu produktu lub usługi w związku z czym podejrzewa oszustwo i w konsekwencji nie dokona zakupu.

 

Istnieją i takie techniki sprzedaży, które mówią, że wręcz powinniśmy potencjalnemu klientowi odmówić sprzedaży. Wydawałoby się to absurdalne – a jednak. Jeżeli klient próbuje wymusić na nas niskie rabaty, a produkt jest zbyt prestiżowy, by móc klientowi na to pozwolić, nie wahajmy się takiemu klientowi odmówić sprzedaży. Jeśli zgodzimy się na zbyt duże ustępstwa, klient będzie chciał negocjować jeszcze więcej i jeszcze więcej, po czym podobnie zaczną zachowywać się inni klienci, a prestiż produktu upadnie. Wszystko zależy od tego, na jakiej sprzedaży nam zależy – jeżeli ma być to sprzedaż długofalowa (a nie doraźna), lepiej odmówić klientom,

 

Doświadczony przedstawiciel handlowy zdaje sobie również sprawę z tego, że nie powinno się za pierwszym razem prezentować pełnej oferty. Przede wszystkim, należy najpierw „wyczuć” klienta, a właściwie jego możliwości finansowe. Pamiętajmy, że pozory mylą. Osoba ubrana w niedopasowane, niskiej jakości ubrania może okazać się – wbrew pozorom – zasobnym klientem. Działa to również w drugą stronę – klient wystrojony w eleganckie, drogie ubrania, może wywierać wrażenie osoby zasobnej, niejednokrotnie okazuje się jednak, że rzeczywistość jest inna. Wiadomo, że przedstawiciel handlowy nie może zapytać wprost, na samym wstępie, potencjalnego klienta, o to jakimi zasobami finansowymi dysponuje, jednakże techniki sprzedaży uczą wielu metod, jak sobie radzić w takich sytuacjach, między innymi można określić, że projekt proponowany przez handlowca w tego typu firmach wymaga takich, a nie innych nakładów kosztów i zapytać potencjalnego klienta, czy jest na takie koszty przygotowany. Co nam to daje? Przede wszystkim czas – jeżeli klienta nie stać na naszą usługę, zamiast marnować cenny czas i próbować różnych negocjacji, lepiej wykorzystamy czas, na poszukiwanie rentownych klientów.

 

Utarty schemat, nakazuje prezentować ofertę w pełni, zanim dowiemy się jakim budżetem na daną usługę czy produkt dysponuje klient. Oczywiście przedstawiciel handlowy może przypuszczać jaką kwotą dysponuje właściciel – ale jak już zostało wykazane wyżej – przypuszczenia te mogą być złudne. Właśnie dlatego należy odejść od utartych schematów i próbować nowych rzeczy.

 

Prezentowanie pełnej oferty z uwzględnieniem wszystkich szczegółów, które możemy zaproponować klientowi ma również inne wady. Nie zapominajmy, że w dzisiejszych czasach, każdy klient, prawdopodobnie porówna naszą ofertę z ofertami kilku konkurencyjnych firm. Jeżeli wyłożymy wszystkie karty na stół, nie będziemy mieli czym zagrać podczas ewentualnych negocjacji. Poza tym musimy wziąć pod uwagę, że potencjalny klient nie będzie miał czasu czytać czy zapoznawać się z ofertą rozpisaną na kilka kartek. Do klientów lepiej przemawiają krótsze oferty – są proste i zrozumiałe. W momencie kiedy klient wykaże zainteresowanie naszymi usługami i będzie chętny do współpracy, można wspomnieć o kilku dodatkowych możliwościach.

 

Co zrobić w sytuacji, kiedy klient prosi o czas na zapoznanie się z ofertą? Większość handlowców jest zadowolona z takiego obrotu sprawy i wierzy, że dojdzie do negocjacji. Niestety, niesłusznie. Doświadczenie pokazuje, że potencjalny klient, który prosi o czas na zapoznanie się z ofertą, w ogóle nie jest nią zainteresowany. W tej sytuacji, najlepiej powiedzieć klientowi, że jako doświadczeni handlowcy, zdajemy sobie sprawę, że za tymi słowami kryje się brak zainteresowania ofertą, wobec czego prosicie o jasną informację. Niezależnie od odpowiedzi, przedstawiciel handlowy wychodzi na „plus” - jeżeli klient nie będzie zainteresowany, handlowiec oszczędzi czas, który będzie mógł wykorzystać dla innych klientów. W momencie gdy klient zarzeknie się, że oferta jest dla niego interesująca, sam siebie zobliguje do zapoznania się ze szczegółami, co wielokroć zwiększa szanse na to, że naprawdę przeczyta ofertę.

 

Techniki sprzedaży to bardzo rozległa dziedzina wiedzy, które jest także płynna i elastyczna oraz zmienia się z duchem czasu. Istnieje wiele trików sprzedażowych, których handlowcy uczą się całe życie. Wiele z nich poznasz na organizowanych przez grupę-kreatywną szkoleniach sprzedażowych.

 

Gdyby mieli Państwo jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu. Chętnie udzielimy wszelkich wyjaśnień. Organizujemy szkolenia otwarte: Wrocław, Katowice, Łódź, Warszawa.

Następny krok:

Zapisy na szkolenia otwarte  Zapytanie o szkolenie dedykowane
<< powrót

Zaopiekuj się klientami, a oni zaopiekują się Twoim portfelem.



Szkolenia Katowice
Szkolenia Kraków
Szkolenia Łódź
Szkolenia Warszawa
Szkolenia Wrocław
Szkolenia otwarte
Szkolenia biznesowe
Szkolenia sprzedażowe dedykowane
Szkolenia menedżerskie dedykowane
Negocjacje szkolenia
Wystąpienia publiczne szkolenie
Techniki sprzedaży szkolenia
Obsługa klienta szkolenia
Poradnik "Jak sprzedawać więcej?"
Jak rozmawiać z klientem o cenie?
Jak negocjować z klientem?
Czym jest profesjonalna obsługa klienta?
Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?
Jak zorganizować efektywne szkolenie sprzedażowe?
Czy i jak szkolić sprzedawców?
Trenerzy
Dlaczego my
Opinie klientów
Mapa Strony
Kontakt


Copyright © by Grupa Kreatywna Katowice - szkolenia i coaching | Wykonanie BRANDPOINT.PL
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami swojej przeglądarki
strefa szkoleń facebook