Techniki sprzedaży – e-mail marketing
Nasi klienci:
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice
Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice      Szkolenia sprzedażowe Grupa Kreatywna Katowice

Techniki sprzedaży – e-mail marketing

 

Techniki sprzedaży – ich znajomość i umiejętność wykorzystywania w praktyce jest jedną z podstawowych i najważniejszych cech w życiu handlowca czy marketingowca. Jedną z bazowych technik sprzedaży jest e-mail marketing.

 

W niniejszym artykule zaprezentujemy techniki sprzedaży, wykorzystywane w e-mail marketingu. Podpowiemy, jak budować zaangażowanie wśród klientów sklepu on-line.

 

Budowanie pozytywnych relacji na linii klient – sklep internetowy, bazuje przede wszystkim na najniższej cenie produktu – jednak nie tylko cena będzie świadczyć o wysokiej jakości naszych usług. Istnieją inne metody, by wzbudzić zainteresowanie klientów.

 

E-mail marketing prowadzić warto – o ile prowadzimy go na tyle skutecznie, by mieć zaangażowanego odbiorcę. Jak tego dokonać?

 

Większość teorii na temat e-mail marketingu, zabrania zmieniać nazwę nadawcy. My jednak twierdzimy inaczej – jeżeli dana nazwa nadawcy nie sprawdziła się do tej pory, nie sprawdzi się w przyszłości. Zmiana nazwy nadawcy (lub tytułu wiadomości) to ryzykowne działanie, jednak może się opłacić. Jeżeli widzimy że OR (czyli współczynnik otwarć newslettera) jest dużo niższy od obowiązujących na dany czas trendów – jest to sygnał, by jednak zmienić nazwę nadawcy i tytuł wiadomości.

 

Kolejną daną statystyczną po OR, jest CTR czyli współczynnik klikalności. Jeżeli chcemy zwiększyć nie tylko liczbę otwarć wiadomości, ale i liczbę wejść na naszą stronę, warto przygotować ofertę tylko dla naszych subskrybentów. Jeżeli widzimy, że nasze wiadomości są otwierane, ale nie ma z tego przejść na naszą stronę – należy zmienić treść wiadomości. Warto wyodrębnić „aktywnych subskrybentów” i wystosować dla nich interesującą ofertę – bon na 50 zł, rabat 15% itd.

 

Co z nieaktywnymi subskrybentami? Usuwać ich z bazy? Większość marketingowców unika tego precedensu, jednak ograniczenie liczby subskrybentów, tylko do aktywnych, niesie za sobą liczne korzyści, jak: zmniejszenie kosztów prowadzenia kampanii e-mail marketingowej, zwiększenie wskaźników OR i CTR, a co za tym idzie – większe prawdopodobieństwo że nasza wiadomość trafi do „Katalogu głównego”, a nie do oferty. Do osób nieaktywnych można zaliczyć grupę osób, która w przeciągu (na przykład) 3 miesięcy, nie otworzyła więcej niż 20% dostarczanych od ciebie mejli. Jeżeli nie chcesz całkowicie usuwać listy tych osób, oddziel ich od aktywnych subskrybentów – zmień treść wiadomości i wysyłaj ją dużo rzadziej.

 

Kolejnym krokiem do sukcesu w e-mail marketingu jest personalizacja wiadomości. Nie oznacza to, że do każdej firmy czy osoby, masz pisać inną wiadomość – absolutnie nie! Nie od parady wymyślono coś takiego jak automatyzacja procesu. Jednak istnieją programy do analizowania zachowania klientów na twojej stronie – dzięki takiej analizie łatwo podzielić klientów na konkretne grupy, do których można przygotować odpowiednie komunikaty. Budowanie zaangażowania, w oparciu o dane behawioralne ma znaczenie tylko w mejlingu sprzedażowym.

 

Na skuteczne kampanie e-mailingowe składa się również prowadzenie kampanii na Facebooku. Bardzo prawdopodobne jest, że osoby, które zapisały się do newslettera, śledzą również dany sklep na profilu facebook – zatem prowadzenie go umocni działania sprzedażowe. Dodając nowe posty warto niekiedy, wspomnieć o informacjach zwartych w mejlingu.

 

Podsumowując techniki sprzedaży w e-mail marketingu, które warto znać i wykorzystać, to:

 

  1. Zmiana nadawcy i tytułu wiadomości (opcjonalnie).

  2. Przygotowanie specjalnej oferty tylko dla zaangażowanych subskrybentów

  3. Przygotowanie interesującej treści dla aktywnych subskrybentów

  4. Usunąć (lub oddzielić) nieaktywnych subskrybentów

  5. Personalizacja wiadomości do odpowiednich grup klientów

  6. Wykorzystanie siły social media – facebook

 

Techniki sprzedaży to rozległa dziedzina wiedzy – e-mail marketing to kropla w morzu, chociaż oczywiście wiedza i umiejętne wykorzystanie tego narzędzie z pewnością będzie opłacalne, zwłaszcza jeżeli prowadzisz sklep internetowy. Istnieje jednak o wiele więcej technik sprzedażowych, które ułatwią codzienną pracę handlowca i zwiększą jego efektywność. Zapraszamy do zapoznania się z harmonogramem naszego szkolenia ze sprzedaży

Następny krok:

Zapisy na szkolenia otwarte  Zapytanie o szkolenie dedykowane
<< powrót

Zaopiekuj się klientami, a oni zaopiekują się Twoim portfelem.



Szkolenia Katowice
Szkolenia Kraków
Szkolenia Łódź
Szkolenia Warszawa
Szkolenia Wrocław
Szkolenia otwarte
Szkolenia biznesowe
Szkolenia sprzedażowe dedykowane
Szkolenia menedżerskie dedykowane
Negocjacje szkolenia
Wystąpienia publiczne szkolenie
Techniki sprzedaży szkolenia
Obsługa klienta szkolenia
Poradnik "Jak sprzedawać więcej?"
Jak rozmawiać z klientem o cenie?
Jak negocjować z klientem?
Czym jest profesjonalna obsługa klienta?
Jak wybrać dobrego trenera sprzedaży?
Jak zorganizować efektywne szkolenie sprzedażowe?
Czy i jak szkolić sprzedawców?
Trenerzy
Dlaczego my
Opinie klientów
Mapa Strony
Kontakt


Copyright © by Grupa Kreatywna Katowice - szkolenia i coaching | Wykonanie BRANDPOINT.PL
TA STRONA UŻYWA COOKIE. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami swojej przeglądarki
strefa szkoleń facebook