Jak sprzedawać więcej w sklepie stacjonarnym?

Według ostatnich badań, aż połowa produktów kupowanych jest pod wpływem impulsu. Jak tłumaczy psycholog Moritz Plate, tak wysoki wskaźnik nie jest spowodowany wyłącznie słabą wolą konsumenta, ale trikami handlowców. Prowadząc sklep stacjonarny warto znać rozwiązania, które motywują klienta do spontanicznego kupowania.

Mały – duży wózek

Duże, nieporęczne wózki są lepsze od koszyków. Sporych rozmiarów wózek (zwykle 50 x 80 x 60 cm) trudno zapełnić. W ten sposób klient ma wrażenie, że nie wyda zbyt dużo pieniędzy. Z drugiej strony będzie się często zastanawiał, o czym zapomniał.

Ruch w sklepie

Do dużych wózków zakupowych idealnie pasują wąskie przejścia. Nielogiczne? Specjaliści radzą, by przestrzeń między półkami nie była zbyt duża. Klient sprawnie przemieszczający się między towarami kupi ich mniej. Przejścia powinny być tak wąskie, by nie było możliwości zawracania wózkiem. Jeśli konsument zapomni o warzywach przy wejściu, będzie musiał obejść cały sklep, by do nich wrócić. Szansa na zakup kolejnych towarów zatem rośnie.

Zabawa w ciepło – zimno

Każdy supermarket ma jednak stałych klientów. Spryciarzy, którzy dokładnie znają rozkład produktów i kupują tylko to, co zaplanowali. Ze względu na nich należy minimalnie zmieniać położenie niektórych towarów, szczególnie tych objętych promocją. Same promocje powinny być wymieszane z normalnymi cenami. Udowodniono bowiem, że w ten sposób towary nieobjęte zniżką sprzedają się o 25 proc. lepiej niż w swoich tradycyjnych miejscach ekspozycji.

Złota półka

Zdaniem Plate nadal z powodzeniem stosowana jest metoda prezentowania najdroższych produktów na wysokości oczu klienta. Aż 15-20 proc. konsumentów wybiera droższą opcję tylko dlatego, że nie chce im się schylać po tańszą, która jest zwykle na dolnych półkach.

Nasze szkolenia ze sprzedaży, pokażą Tobie o wiele więcej metod i technik, które pomogą zwiększyć sprzedaż. Więcej informaji o szkoleniu znajdziesz na stronie Paragon XXL – szkolenie dla pracowników sklepów stacjonarnych.

Szkolenie handlowe dla 1 lub 2 osób? Sprawdź SPS!

dowiedz się więcej

Szkolenie sprzedażowe dla całego zespołu? Zobacz!

dowiedz się więcej

Bonus na SPS

Zostaw nam swój adres email a w zamian otrzymasz dostęp do materiałów szkoleniowych oraz voucher o wartości 100 zł na szkolenia otwarte w Katowicach.

Logo Image
Logo Image
Logo Image
Logo Image
Logo Image
Logo Image
Logo Image
Logo Image
{"slides_column":"8","slides_scroll":"1","dots":"false","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"false"}