JAK WYBRAĆ TRENERA DO SZKOLENIA DLA SPRZEDAWCÓW?

Na rynku jest wielu trenerów, którzy chętnie poprowadzą szkolenia dla handlowców w Twojej firmie. A ponieważ to trener robi różnicę, to warto abyś wiedział kogo wybrać. Niezależnie od tego, czy interesuje Cię szkolenie otwarte, czy też szukasz szkolenia dla większej grupy pracowników swojej firmy, a także niezależnie od tego jaka ma być tematyka tych szkoleń zawsze powinno być bardzo dobrze przygotowane – na wysokim poziomie i przez odpowiedniego trenera. Poniżej zamieszczamy wskazówki – o co można zapytać przed zapisaniem się na szkolenie, aby przekonać się o słuszności wyboru.

Sprawdź biogram trenera

Wybierając szkolenie dla handlowców koniecznie przyjrzyj się sylwetce trenera. Sprawdź jego doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie (np. sprzedaży), doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z danego tematu i w końcu doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla Twojej branży. To pozwoli ocenić Ci, jaką wartość merytoryczną trener osobiście wnosi do projektu. Jesteśmy zdania, że to właśnie trener robi różnicę, dlatego musisz mieć pewność, że przed Twoimi ludźmi stanie doświadczony praktyk, który będzie dla nich autorytetem.

Upewnij się, że będziesz mógł porozmawiać z trenerem jeszcze na etapie wyboru szkolenia. Ważne jest, abyś był przekonany do trenera osobiście, mógł przekazać mu swoje uwagi albo zapytać o ważne dla Ciebie kwestie. Piszemy o tym ponieważ wiele firm szkoleniowych (szczególnie tych dużych) najpierw sprzedaje usługę, a dopiero później szuka podwykonawcy, który poprowadzi szkolenie. Osoba trenera jest ważna – jego doświadczenie, wiedza, energia i sposób bycia mają silny wpływ na przebieg szkolenia.

Nasze biogramy trenerskie znajdziesz tutaj.

 

Pytaj o koncepcję szkolenia

Koniecznie dopytaj o to, w jaki sposób trener poprowadzi projekt – co i jak zrobi na etapie przygotowania szkolenia, jakimi metodami prowadzi szkolenie i co rekomenduje zrobić po nim. Niektórzy trenerzy mają gotowe programy szkoleniowe, których w żaden sposób nie dostosowują do potrzeb grupy – to duży błąd. W Grupie Kreatywnej działamy w taki sposób, że mamy ramowe programy dla szkoleń zamkniętych (które reprezentujemy na stronie) ale zawsze modyfikujemy je zgodnie z potrzebami klienta. Co więcej – nawet nasze szkolenia otwarte są częściowo modyfikowane pod kątem oczekiwań uczestników. Skoro już mowa o szkoleniach otwartych to dołącz do jednej z naszych grup szkoleniowych w Katowicach, Krakowie lub Wrocławiu i sam sprawdź, jak dobrze będziesz sprzedawać po zajęciach w Szkole Profesjonalnej Sprzedaży.

 

Ważną sprawą do omówienia jest kwestia materiałów szkoleniowych, które otrzymują uczestnicy na własność. A także, dodatkowe benefity, które możecie otrzymać od trenera.

 

Nie tylko szkolenia

Projekt rozwojowy dla Twoich sprzedawców może składać się z różnych działań. Każde z nich cechuje się czymś innym i warto, abyś świadomie dokonywał wyboru:

Dedykowane szkolenie stacjonarne – forma pracy, w ramach której trener spotyka się z grupą na sali szkoleniowej. W zależności od stopnia angażowania uczestników szkolenie może mieć formę wykładu, pogadanki lub warsztatu. Warsztat cechuje się stałym angażowaniem uczestników i aktywnymi metodami szkoleniowymi. Szkolenia stacjonarne zwykle są bardziej cenione przez pracowników (szczególnie te wyjazdowe), natomiast dla pracodawcy oznacza spory wydatek.

Otwarte szkolenie stacjonarne – to forma szkolenia, w którym udział biorą jednocześnie przedstawiciele wielu firm. W przypadku szkolenia otwartego termin i miejsce szkolenia jest ustalany odgórnie. Ważnym elementem szkoleń otwartych jest to, że uczestnicy takich szkoleń poznają specyfikę sprzedaży w innych branżach i uczą się od innych osób. Szkolenia otwarte to dobre rozwiązanie, jeżeli planujesz przeszkolić pojedyncze  osoby.

Szkolenie online (elearning) – szkolenie, które odbywa się za pośrednictwem Internetu. Ciekawe rozwiązanie, gdy potrzebujesz przeszkolić zespół z produktu lub procedur.

Blended learning (szkolenia hybrydowe) – to forma szkolenia, w ramach której łączony jest elearning ze szkoleniami stacjonarnymi. Mocno upraszczając można założyć, że  teorię przekazuje się online, a praktykę trenuje stacjonarnie.

Training on the job – to indywidualna forma szkolenia. Trener i sprzedawca spędzają ze sobą dzień: sprzedawca robi co do niego należy, a trener obserwuje go i na bieżąco udziela feedbacku. Training on the job warto wybrać, gdy pracownicy dobrze opanowali już podstawy i potrzebują bardziej spersonalizowanego wsparcia.

Coaching – kolejna forma pracy indywidualnej, która jednak nie ma charakteru stricte szkoleniowego. W ramach coachingu trener (coach) nie przekazuje żadnej wiedzy ani rekomendacji. Coaching zakłada, że klient ma dostępne zasoby i musi tylko je sobie uświadomić. W tym celu pomoże mu rozmowa, chwila zastanowienia i przenikliwe pytania.

 

Pytaj o rekomendacje

Warto prosić o okazanie rekomendacji. Rekomendacje i opinie innych uczestników szkoleń pozwolą Ci sprawdzić wiarygodność trenera. W określonych przypadkach zasadne jest również zaproszenie trenera do zademonstrowania swoich umiejętności w trakcie szkolenia demo. Opinie klientów na temat naszych szkoleń znajdziesz tutaj.

Szkolenie handlowe dla 1 lub 2 osób? Sprawdź SPS!

dowiedz się więcej

Szkolenie sprzedażowe dla całego zespołu? Zobacz!

dowiedz się więcej

Bonus na SPS

Zostaw nam swój adres email a w zamian otrzymasz dostęp do materiałów szkoleniowych oraz voucher o wartości 100 zł na szkolenia otwarte w Katowicach.

Logo Image
Logo Image
Logo Image
Logo Image
Logo Image
Logo Image
Logo Image
Logo Image
{"slides_column":"8","slides_scroll":"1","dots":"false","arrows":"false","autoplay":"true","autoplay_interval":"2000","loop":"true","rtl":"false","speed":"1000","center_mode":"false"}